נחנכה "חורשת מטכ"ל' בסטף

קובי פינקלר No Comments on נחנכה "חורשת מטכ"ל' בסטף
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, הרמטכ"ל המכהן בני גנץ והרמטכ"לים בדימוס, אלופי צה"ל לדורותיהם ובני משפחות הרמטכ"לים והאלופים שהלכו לעולמם, התקבצו כולם לחנוכת 'חורשת מטכ"ל' באתר הסטף, פרי יוזמה משותפת של יו"ר קק"ל אפי שטנצלר והרמטכ"ל בני גנץ.

כיום יש שישה רמטכ"לים בהווה ובעבר מתוך כל ה 20 שמלאו תפקיד זה. שר הביטחון המכהן רא"ל במיל' משה בוגי יעלון, הרמטכ"ל המכהן רא"ל בני גנץ והרמטכ"לים לשעבר אהוד ברק, גבי אשכנזי, דן חלוץ וח"כ שאול מופז.

"יש כאן היסטוריה מהלכת של מאות שנות ניסיון צבאי וביטחוני. הלוואי שאלה יהיו תמיד הסיבות למפגשים כאלה, המשלבים הרבה נוסטלגיה, רגש וחברות אמת שנרקמה בשדה הקרב המעידים לא רק על העוצמה הצבאית והביטחונית של ישראל, אלא גם על רוח הקרב, האמונה והמורשת שהיא עוצמתו האמיתית של צה"ל", אמר אחד המעורבים בפרויקט.

גולת הכותרת של הטקס היתה נטיעה משותפת לשר הביטחון יעלון, הרמטכ"ל גנץ, יו"ר קק"ל אפי שטנצלר והרמטכ"לים בדימוס, שאחריו אשר נטעו זה לצד זה ביחד עם כל אלופי צה"ל לדורותיהם.

כחלק מהאירוע הייחודי, השתתפו בטקס גם בני משפחותיהם של חברי המטכ"ל שהלכו לעולמם. בנוסף לנטיעות, כלל היום החגיגי גם צעידה ביער, סקירה של המצב הביטחוני במזרח התיכון והאיומים על ישראל, מפגש עם הרמטכ"ל ועם חברי המטה הכללי, וכן שיח מפקדים.

השתילים שאלופי צה"ל שתלו הם עצי זית, חרוב ועצי חורש ארץ ישראלי נוספים.

לדברי אפי שטנצלר יו"ר קק"ל: "היום אנחנו מנציחים את אלופי צה"ל לדורותיהם. בחרנו עבור למקם את חורשת המטכ"ל באתר הסטף, אתר יפהפה ומיוחד במינו, בפאתי ירושלים בירת ישראל. כשחורשים את האדמה זו הצהרה שזו היא אדמתך. כשנוטעים עץ זו הכרזה שלא רק שהאדמה היא שלך, אלא גם של בניך ובני בניך וכך עד סוף כל הדורות. עץ באדמת הארץ תמיד היה ותמיד יהיה סמל לחוסן הלאומי שלנו".

בהתייחסו למעבר צה"ל לנגב הוסיף שטנצלר כי "קק"ל פועלת בנמרצות רבה לפיתוח הנגב. המעבר של צה"ל לנגב יחזק מאד את הנגב. אנו נסייע לצה"ל במעבר ונגייס את ידידי קק"ל ברחבי העולם ואת מלוא יכולתה למען היערכותו של צה"ל בנגב ובכל מקום אחר בישראל, ככל שרק נידרש".
חורשה יער קקל



0 תגובות